• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Международный институт экономики и финансов

Научный семинар Ника Викандера (Университет Эдинбурга): «Targeted Advertising and Social Status»

Совместный научный семинар МИЭФ и Факультета экономики

В четверг, 5 мая в 16.30 в ауд. Ж-822  (Покровский бульвар, 11) прошел совместный научный семинар МИЭФ и Факультета экономики.
Докладчик: Ник Викандер (Университет Эдинбурга)
Тема доклада: «Targeted Advertising and Social Status»

 

 

 



Abstract: This paper shows how a firm can use non-targeted  advertising to exploit consumers' desire for social status. A monopolist  sells multiple varieties of a good to consumers who each care about  what others believe about his wealth. Advertising allows consumers both  to buy different varieties and to recognize them when others buy.
In equilibrium, the firm advertises each variety to those who will  buy but also to all poorer consumers who will not, so that they  understand what having the goods signals. If concern for status is  sufficiently high, then the firm will only place a single variety on the  market.


Предстоящие семинары МИЭФ

Прошедшие семинары МИЭФ